Zelfstandig? Teamleader is er nu ook voor jou met nieuwe e-invoicingsoftware.

Verkoop meer en beter met een crm-systeem

Met een crm-systeem verkoop je meer én beter. Met jouw verbeterde service behoud je meer klanten en haal je ook meer nieuwe klanten binnen. Gunstig, want meer tevreden klanten = meer verkoop. Daar wil je natuurlijk meer over weten. Wij leggen je daarom precies uit wat een crm-systeem is, wat de voordelen ervan zijn en wat de beste crm-tools van dit moment zijn. 

NL NL CRM Image 3
Voordat we beginnen...

Even een woordje over ons crm-systeem

In het crm-systeem van Teamleader Focus vind je snel en makkelijk al je klantgegevens en volg je in een handig overzicht alle klantcommunicatie. Je registreert direct alle gewerkte uren en factureert deze aan de juiste klant. 

Klik-klik, klaar. Zelf proberen? Dat kan nu 14 dagen zonder te betalen en zonder creditcard. 

Probeer nu gratis

Wat is een crm-systeem?

Crm staat voor: customer relationship management, ook wel klantrelatiebeheer genoemd. Een crm-systeem is software die je helpt om je klantrelatiebeheer te optimaliseren. Alle klantgegevens en klantcommunicatie staan op één plek, waardoor je met gemak de beste service biedt en potentiële klanten optimaal opvolgt.

Een goed crm-systeem is makkelijk in gebruik waardoor je eenvoudig en snel bij de juiste gegevens kan. Zo kan je:

  • Bestaande klanten beter helpen, zelfs als je collega ziek is. Want je zoekt met gemak de laatste communicatiegegevens op zodat je je klant verder kan helpen. Je bent op de hoogte van alle recente informatie waardoor je de klant persoonlijker kan benaderen en sneller kan helpen. Goed voor je klanttevredenheid! 
  • Potentiële klanten beter identificeren, kwalificeren en opvolgen. De salesfunnel geeft een duidelijk beeld waar een klant zich in het verkoopproces bevindt. Zijn er nieuwe leads? Is er een nieuw contactpersoon? Is er al een offerte verzonden? Alles staat overzichtelijk aangegeven.

Kortom: een crm-systeem is onmisbaar voor elk groeiend bedrijf. 

Een crm-systeem is een win-win voor klant én onderneming

“We hebben op elk moment alle relevante klantgegevens bij de hand op één centrale plek. Zo zijn we onze klanten beter van dienst, omdat we steeds zien wat er eerder al werd besproken. We kunnen nu verzoeken van klanten bijhouden, toewijzen aan de juiste medewerkers en de voortgang volgen. We reageren nu veel sneller op vragen waardoor de klanttevredenheid zichtbaar is gestegen.” 

Steven Lagerwij
CEO van Entrpnr

Wat doet een crm-systeem?

Kort gezegd: een crm-systeem helpt je (potentiële) klantgegevens te verzamelen en bewaren zodat je meer winst kan halen uit je klantrelaties.

Dit houdt in dat het systeem je een overzicht geeft van alles wat te maken heeft met de samenwerking met jouw klant. Denk hierbij aan het moment waarop het eerste contact plaatsvindt en alles dat daarbij komt kijken, tot de deals die worden gesloten. Alle door elkaar lopende processen worden overzichtelijk in beeld gebracht. Van handige statistieken tot urenregistraties en van gedeelde kalenders tot het maken en versturen van offertes. Een crm-systeem is jouw persoonlijke assistent die altijd het antwoord heeft op jouw vragen rondom een specifieke klant.

Teamleader is het online crm-systeem van meer dan 15.000 ondernemers

“Al sinds het eerste jaar van mijn onderneming ben ik klant bij Teamleader Focus. In mijn ogen groeiden ze uit tot de marktleider op het vlak van erp en crm. Ongelooflijk intuïtieve software, makkelijk in gebruik en toch heel volledig. Een aanrader voor kleine en grotere ondernemingen” 
Julien
Meer dan 15.190 tevreden klanten

Waarom heb je een crm tool nodig?

Klanten zijn de ruggengraat van je bedrijf, toch? Dus waarom niet zorgen dat je ze op de best mogelijke manier beheert? Hier zijn drie redenen waarom een crm tool je beste vriend kan worden:

NL NL CRM Image 1

Run je zaak op één plek

Met Teamleader Focus haal je een alles-in-één tool in huis. Crm, facturen, offertes, projecten én planning: je doet het allemaal binnen dezelfde tool. Zo doe je nooit meer dubbel werk in verschillende tools en daalt de kans op menselijke fouten. Te mooi om waar te zijn? Test het nu zelf. Je probeert Teamleader Focus 14 dagen helemaal gratis, zonder creditcard. 

Probeer het zelf

De 7 belangrijkste functies van een crm-systeem

Dat een crm-systeem essentieel is voor elk bedrijf, is wel duidelijk. Maar waar moet je precies op letten bij het kiezen van een crm-systeem? Een goede crm-tool heeft in ieder geval de volgende 7 functies:

#1 Leadmanagement

Met een duidelijk beeld van waar iedere klant zich in de salesfunnel bevindt, vergeet je nooit meer een verkoopkans. Het helpt je bij elke stap van het verkoopproces, van het identificeren van nieuwe leads tot het opvolgen van meetings en offertes. Zo ben je altijd een stapje voor.

#2 Contactbeheer

Alle klantgegevens, van contactinformatie tot feedback, worden op één plek bewaard en zijn gemakkelijk doorzoekbaar. Zo ben je altijd op de hoogte van de voorgeschiedenis van je klanten, wat het klantcontact beter en een stuk persoonlijker maakt.

#3 Centrale inbox

Koppel je mailbox aan je crm en voilà: al je inkomende en uitgaande e-mails worden automatisch gekoppeld aan de juiste contactpersoon. Handig om het overzicht te bewaren en belangrijke communicatie snel terug te vinden.

#4 Offertes

Met een crm maak je in een handomdraai professionele offertes, met je eigen logo, kleuren en lettertype. En het wordt nog beter: je krijgt een melding zodra je offerte wordt bekeken of goedgekeurd, zodat je direct actie kan ondernemen.

#5 Documentbeheer

Al je belangrijke documenten, zoals e-mails, offertes en tijdregistraties, worden op één centrale plek opgeslagen en zijn altijd binnen handbereik. Nooit meer zoeken naar verloren bestanden.

#6 Rapportage

Met diepgaande statistieken krijg je inzicht in je klanten en je bedrijfsprestaties. Combineer dat met tijdregistratie, projectmanagement en facturen, en je hebt alles wat je nodig hebt om slimme beslissingen te nemen.

#7 Forecasting

Crm-software helpt je bij het voorspellen van je toekomstige omzet, zodat je goed voorbereid bent op wat komen gaat. Een onmisbaar hulpmiddel voor het plannen van de groei van je bedrijf.

Crm vs. erp: de verschillen

Misschien vind je een crm en een erp in het eerste opzicht veel op elkaar lijken. En dat is begrijpelijk! Want beide systemen helpen je om slimmer, efficiënter en productiever te werken. Dus waar verschillen een crm en erp dan in?

We schrijven het hierboven al: crm is een afkorting voor customer relationship management (klantrelatiebeheer). Met een crm beheer je alle klantgegevens en alles wat daarmee te maken heeft. Het systeem helpt je om klantgegevens te organiseren, klantinteracties te volgen, marketingcampagnes te beheren en verkoopprocessen te volgen en analyseren. Oftewel: wat je nodig hebt om klantrelaties te beheren en de klantervaring te verbeteren. 

Erp is een afkorting voor enterprise resource planning. Een erp richt zich op het integreren en optimaliseren van alle bedrijfsprocessen, van financiën en boekhouding tot voorraadbeheer, productie, inkoop en HR. Dus: alles wat je nodig hebt om de bedrijfsprocessen te stroomlijnen, te automatiseren en efficiënter te maken. Crm is daar vaak een onderdeel van. 

Zo maakt Teamleader je crm makkelijker

General Product images Homepage BE NL Home CRM Image
35% sneller verkopen met Teamleader Focus

Met onze crm-software verkort je je salescyclus met 35%

Werk slimmer en verbeter je verkoopsnelheid aanzienlijk na verloop van tijd! Benieuwd naar de functionaliteiten en het effect van het Teamleader crm systeem? 

Probeer het dan twee weken gratis uit! Zo heb je voldoende tijd om te bekijken of het systeem van toegevoegde waarde voor je is. Na de proefperiode zit je nergens aan vast.

Test het zelf

Veelgestelde vragen over crm-systemen

  • Wat kost een crm-systeem?
  • Welk crm-systeem moet ik kiezen?
  • Wat is het beste crm-systeem?
  • Wat zijn de voordelen van een crm-systeem?
  • Hoe implementeer ik een crm-systeem in mijn bedrijf?